İletişim
Kurumsal Koçluk Eğitim Danışmanlık

Dijitalleşen Dünya ve KOBİ'ler

Anasayfa  /   Haberler & Duyurular  /   Dijitalleşen Dünya ve KOBİ'ler

Sadece Türkiye’de değil dünyada da bir sürü Kobi dijital çağdaki gelişmeleri izliyor ama uyum sağlama konusunda geri kalıyor.

Bazı firmalar değişimi kesinlikle istemiyor ve hep karşı duruyor çünkü;

  • Yeni teknolojiler karmaşık geldiğinden uyum sağlayamıyor.
  • Güven eksikliğinden dolayı yeniliklere kapalı kalıyor.
  • Nitelikli insan gücü olmadığından neyi nasıl yapacağını bilemiyor.

Aslında çoğu firma bu değişimin içinde olup, firmalarını daha da büyütmek istiyor, ama onlar da neye nereden başlayacaklarını bilemiyor. Burada en önemli şey öncelikle KOBİ'lerdeki karar verici kişilerin bunu gerçekten istemesi ve sahiplenmesi, çünkü bu kısa vadeli bir iş değil. Güncel verilerle hızlı ve anlık adımlar atılması gereken bir yapıya dönüşen firmalar ayakta kalırken, diğerleri maalesef tarihin tozlu sayfalarında yer alacaklar. İkinci ve üçüncü kuşakların artık yönetimlerde yer almaya başlaması dönüşüm konusuna daha sıcak bakılmasını sağlarken, özellikle yurtdışında okumuş ve dünyadaki yenilikleri yakından takip eden yeni nesil, işlerin sürdürülebilir olması için gereken adımların atılmasına ön ayak olmaktadır.

Türkiye’de işyerlerinin %98’inin KOBİ olduğu düşünüldüğünde, firmaların teknolojiyi daha fazla kullanması teşvik edilirse cirolar artacak, maliyetler düşecek, katma değerli ürünler üretilip ihracata katkı sağlanacak ve istihdam artacaktır. Günümüzde bununla alakalı bir çok teşvik olduğu gibi, dönüşümü sağlamak ile alakalı ücretsiz eğitimler de verilmektedir. Amaç hep aynı, dijital dönüşüme adapte olup dünyadan kopmamak, yenilikleri takip edip uluslararası rekabete hazır olmak. Senelerdir ucuz insan gücüyle dünyaya meydan okuyan Çin Halk Cumhuriyeti bile artık bunun uzun vadede bir işe yaramayacağını fark ettiğinden önümüzdeki yıllarda diğer ülkelerden geride kalmamak için konuyla alakalı bir çok yatırımlar yapıyor.

KOBİ'ler dijital dönüşüm çağında hayatta kalmak için ne yapmalıdır?

Cevap çok basit;

  • modern pazarlama yöntemlerini uygulayıp yeni müşteriler edinmeli,
  • mevcut müşteriyi memnun etmeli
  • süreçlerin hızlanmasını sağlamalı
  • olabildiğince her süreci otomasyona aktarmalı
  • dijital pazarlama konusuna önem vermeli

 

(Dijital Dönüşüm Çağında Kobiler Ne Durumda? – Murat Erdör)

Beğen
Bu haber defa okundu.
1 defa beğenildi.

Son Haberler

EKONOMİ Resesyon Döneminde Ne Yapılabilir?

''2000’lerin başlarında, beş yıldır faaliyet gösteren Amazon.com adlı online kitabevi finansal pozisyonunu güçlendirmek için dönüştürülebilir tahvil yoluyla 672 milyon dolar sattı. Bir ay sonra dot-com balonu patladı...''

LİDERLİK Kültür, Stratejiyi Kahvaltı Niyetine Yer.

''Değişen teknolojiler, değişen müşteri ihtiyaçları, değişen pazar dinamikleri, değişen rekabet, değişen iş modelleri kısacası sizin dışınızda değişen her şey şirketinizi de değişmeye zorluyor. Bu noktada karşınıza iki seçenek var...''

KARİYER Bazen de Çocuklar Bize Örnek Olur

''...Mutlu olmak onlar için kolay, bizim için zordur. Her ne kadar küçük şeylerle mutlu olsalar da bunları elde etmek çaba gösterirler. Peki biz, onların bu çabalarından yola çıkarak kariyerlerimiz ve hayatlarımız için ne öğrenebiliriz?...''

TEKNOLOJİ Dijital Dönüşüm

''Diyelim ki 23 Nisan 2025 sabahı saat 07.30’da uyandınız. Akıllı saatiniz sizi rüya görmediğiniz bir uykudan uyandırıyor. Banyo ışığı kendiliğinden açılıyor, duş suyu istenilen sıcaklıkta akmaya başlıyor...''

BİLİM Zaman Geriye Aksın!

Bilim insanları, kuantum bilgisayarı kullanarak zamanın yönünü tersine çevirdiklerini duyurdular.

TAKIM YÖNETİMİ Yönetici Olarak Ekibinizin Zincirini Kırın

Bir zamanlar bilgiyi kendinde tutan, tüm kararları kendi vermek isteyen ve işbirliğinden uzak, yeni fikirlere ve yöntemlere kapalı yöneticiler vardı. Az da olsa bazı yerlerde halâ bu tarz yöneticileri görsek de sayıları giderek azalıyor.

ARAŞTIRMA Dünya Dışı Yaşam ile İlgili Önemli Gelişme

Hollandalı bir bilim insanının buluşu, dünya dışındaki yaşamın keşfi konusunda umut oldu.

TEKNOLOJİ Yapay Zekanın Avantajlarından Faydalanmak

Teknoloji her zaman çalışma ve yaşam şeklimizi değiştirdi. Özellikle endüstride büyük sıçrama yaratacak çözümler getirdi... Fatma Çelenk'in yazısı

DIŞ TİCARET Dış Ticaret Koçluğu

Yurt dışına açılıp yeni müşterilerle bağlantı kurmak ve markanızı güçlendirmek istiyorsanız, uzman ekibimiz sizin için burada!

MARKA YÖNETİMİ İşveren Marka Yönetimi ve Önemi

İşveren markası, 1990’lı yılların başlarında ABD’de literatüre girdi. Kavramın tasarımcısı Simon Barrow, işveren markasını “işveren tarafından sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi’’ olarak tanımlamıştır.