İletişim
Kurumsal Koçluk Eğitim Danışmanlık

Dijitalleşen Dünya ve KOBİ'ler

Anasayfa  /   Haberler & Duyurular  /   Dijitalleşen Dünya ve KOBİ'ler

Sadece Türkiye’de değil dünyada da bir sürü Kobi dijital çağdaki gelişmeleri izliyor ama uyum sağlama konusunda geri kalıyor.

Bazı firmalar değişimi kesinlikle istemiyor ve hep karşı duruyor çünkü;

  • Yeni teknolojiler karmaşık geldiğinden uyum sağlayamıyor.
  • Güven eksikliğinden dolayı yeniliklere kapalı kalıyor.
  • Nitelikli insan gücü olmadığından neyi nasıl yapacağını bilemiyor.

Aslında çoğu firma bu değişimin içinde olup, firmalarını daha da büyütmek istiyor, ama onlar da neye nereden başlayacaklarını bilemiyor. Burada en önemli şey öncelikle KOBİ'lerdeki karar verici kişilerin bunu gerçekten istemesi ve sahiplenmesi, çünkü bu kısa vadeli bir iş değil. Güncel verilerle hızlı ve anlık adımlar atılması gereken bir yapıya dönüşen firmalar ayakta kalırken, diğerleri maalesef tarihin tozlu sayfalarında yer alacaklar. İkinci ve üçüncü kuşakların artık yönetimlerde yer almaya başlaması dönüşüm konusuna daha sıcak bakılmasını sağlarken, özellikle yurtdışında okumuş ve dünyadaki yenilikleri yakından takip eden yeni nesil, işlerin sürdürülebilir olması için gereken adımların atılmasına ön ayak olmaktadır.

Türkiye’de işyerlerinin %98’inin KOBİ olduğu düşünüldüğünde, firmaların teknolojiyi daha fazla kullanması teşvik edilirse cirolar artacak, maliyetler düşecek, katma değerli ürünler üretilip ihracata katkı sağlanacak ve istihdam artacaktır. Günümüzde bununla alakalı bir çok teşvik olduğu gibi, dönüşümü sağlamak ile alakalı ücretsiz eğitimler de verilmektedir. Amaç hep aynı, dijital dönüşüme adapte olup dünyadan kopmamak, yenilikleri takip edip uluslararası rekabete hazır olmak. Senelerdir ucuz insan gücüyle dünyaya meydan okuyan Çin Halk Cumhuriyeti bile artık bunun uzun vadede bir işe yaramayacağını fark ettiğinden önümüzdeki yıllarda diğer ülkelerden geride kalmamak için konuyla alakalı bir çok yatırımlar yapıyor.

KOBİ'ler dijital dönüşüm çağında hayatta kalmak için ne yapmalıdır?

Cevap çok basit;

  • modern pazarlama yöntemlerini uygulayıp yeni müşteriler edinmeli,
  • mevcut müşteriyi memnun etmeli
  • süreçlerin hızlanmasını sağlamalı
  • olabildiğince her süreci otomasyona aktarmalı
  • dijital pazarlama konusuna önem vermeli

 

(Dijital Dönüşüm Çağında Kobiler Ne Durumda? – Murat Erdör)

Beğen
Bu haber defa okundu.
1 defa beğenildi.

Son Haberler

ARAŞTIRMA Dünya Dışı Yaşam ile İlgili Önemli Gelişme

Hollandalı bir bilim insanının buluşu, dünya dışındaki yaşamın keşfi konusunda umut oldu.

TEKNOLOJİ Yapay Zekanın Avantajlarından Faydalanmak

Teknoloji her zaman çalışma ve yaşam şeklimizi değiştirdi. Özellikle endüstride büyük sıçrama yaratacak çözümler getirdi... Fatma Çelenk'in yazısı

DIŞ TİCARET Dış Ticaret Koçluğu

Yurt dışına açılıp yeni müşterilerle bağlantı kurmak ve markanızı güçlendirmek istiyorsanız, uzman ekibimiz sizin için burada!

MARKA YÖNETİMİ İşveren Marka Yönetimi ve Önemi

İşveren markası, 1990’lı yılların başlarında ABD’de literatüre girdi. Kavramın tasarımcısı Simon Barrow, işveren markasını “işveren tarafından sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi’’ olarak tanımlamıştır.

GİRİŞİMCİLİK Girişimcilik ile İnovasyon

Şirket bünyesindeki yeni fikirleri hayata geçirerek harika inovasyonlar yaratabilirsiniz!

İNSAN KAYNAKLARI Toplum 5.0 ve Değişim

Toplum 5.0 ve teknolojiyi topluma uydurmak! İnsanların farklı ihtiyaçları doğrultusunda bireye özgü çözüm yolları geliştirebilmek, günümüzde büyük önem taşıyor. Fatma Kahraman'ın yazısı :

ANKET Motivatörlerinizi Keşfedin!

İş yerinde mutluluğunuzu ve verimliliğinizi artırmak için aslında nelere ihtiyaç duyduğunuzu biliyor musunuz? İçerikteki linke tıklayarak testimizi çözün, size özel hazırlanan cevabı e-posta yoluyla size gönderelim!

KOBİ Dijitalleşen Dünya ve KOBİ'ler

Sadece Türkiye'de değil dünyada da bir sürü KOBİ dijital çağdaki gelişmeleri izliyor ama uyum sağlama konusunda geri kalıyor.

DUYGUSAL ZEKA GENOS duygusal zekanın davranışa yansıması çalışmalarına başladık.

Duygusal zeka liderliğin gelişmesi ve davranış boyutunda kurumlarda etkinliğinin artması için çok önemli bir özelliktir. Artık kurumlarda duygusal zekanın davranışa yansımasını da ölçmeye başladık.

KİŞİSEL GELİŞİM EĞİTİMLERİ Kurumunuzun gelişmesi için hazırladığımız kişisel gelişim eğitimlerine bekliyoruz.

Kurumların gelişmesi ancak insan kaynağının yetkinliklerinin gelişmesi ile sağlanır. Bunun için butik 5 er kişilik eğitimlere başladık. bizi takip edin.