İletişim
Kurumsal Koçluk Eğitim Danışmanlık

Günümüzün Son 10 Dakikasını Nasıl Değerlendirebiliriz?

Anasayfa  /   Haberler & Duyurular  /   Günümüzün Son 10 Dakikasını Nasıl Değerlendirebiliriz?

Dün gece nasıl uyudunuz? Cevabınız "yeterli değil" ise yalnız değilsiniz. Gün içerisinde karşılaşacağınız insanların neredeyse yarısı uyku yoksunluğu çekiyor.

Sabah yorgun uyanmayı rahatsızlık verici bir durum olarak görmezden geliyoruz ancak uyku yoksunluğu ruh halinizi olumsuz etkiler, hafızanızı zayıflatır ve gün boyunca karar verme yetinize zarar verir. Odağınızı dağıtır, esnek düşünmenizi önler ve sizi endişeye daha duyarlı hale getirir. İşe uykusuz gittiğimizde her şey daha da zorlaşıyor ve gün daha uzun sürüyor. Bir araştırmaya göre, uykusuzluk çekerek işe gitmek sarhoşken işe gitmekle performans düşüklüğü açısından eşdeğerdir.

Kafein, miktarı ne olursa olsun uyku eksikliğini tamamen telafi edemez. Sert kahve tüketmek stres seviyenizi yükseltir ve iletişim kurma yeteneğinize zarar verir. Kahve, aynı zamanda, yaratıcı düşünmenizi sınırlandırabilir.

Elimizden gelenin en iyisini yapmak için vücudumuzun dinlenmeye ihtiyacı vardır.

Gelişebilmemiz ve büyüyebilmemiz için tohumun bir gece önceden ekilmesi gerekir.

Tek seçeneğimiz daha erken yatmak. Ancak bir türlü bunu gerçekleştiremiyoruz. Çünkü gün boyunca o kadar meşgulüz ki, kendimize ait olan tek zaman akşam geç saatlerdir.

Peki, nasıl daha erken yatabiliriz ve uykumuzu tamamlayabiliriz?

Yatakta olmak istediğiniz tam zamanı belirleyerek başlayabilirsiniz. "Mümkün olduğunca erken" yatmaya çalışmak zordur. Bunun yerine, sabahları kalkmanız gereken saati belirleyin ve kendinize 8 saat uyku süresi verin. Eğer sabah 6.45'te kalkmak isterseniz, akşam 22.45'ten itibaren yatağınızda olun.

Ardından, işten sonra zamanınızı nasıl değerlendirdiğiniz konusunda bir denetim yapın. Bir ya da iki akşam için hiçbir şeyi değiştirmeyin, eve geldiğiniz andan itibaren yatağa gidene kadar olan her şeyi kaydedin. Keşfedebileceğiniz şey, zevk aldığınız ve sizi gece geç saatlere kadar ayakta tutan etkinlikler ve bunlardan nasıl kurtulacağınızdır. Mesela geç saatlere kadar televizyon seyretmek veya saatlerce telefonda verimsiz vakit harcamak gibi.

Belirli bir yatma süresi hedefi belirledikten ve zaman öldüren aktiviteleri ortadan kaldırmanın yollarını bulduğunuzda, dikkatinizi dinlenmenize ve yatmayı dört gözle beklemenize yardımcı olacak bir uyku öncesi ritüeli oluşturmaya dikkat edin.

Yorgun olmak, hemen uykuya dalmanızı garanti etmez. İlk önce rahat hissetmeniz gerekir. Ancak, bir insanı rahatlatan başka birini tüketebilir. Bu yüzden, kendinize uygun olan ritüeli yaratmalısınız. Bunun için size birkaç öneri:

Sizi mutlu eden bir şeyler okuyun. 

Kurgu, şiir, çizgi romanlar. Ne olursa olsun, fazla çaba göstermeden dikkatinizi çeker ve modunuzu yükseltir. Ancak bir uyarı: Asla yatakta işle ilgili bir şey okumayın. Bunu yapmak, yatağınızı gevşeme fikriyle ilişkilendirmenizi zorlaştırır.

Sıcaklığı düşürün.

Düşük sıcaklıklar uykuya dalmanıza yardımcı olur ve yorganın altında kalma fikrini daha çekici hale getirir. Ulusal Uyku Vakfı, oda sıcaklığını gece boyunca 15-20 derece arasında tutmanızı önerir.

Mavi ışıktan kaçının.

Akıllı telefonlardan ve bilgisayar ekranlarından çıkan mavi ışığa maruz kalmak, vücudun bizi uykulu hissetmemizi sağlayan hormonun üretimini bastırır. Çalışmalar, yatmadan önce ekran kullanımını azaltmanın ve mavi ışık engelleyen gözlükler kullanılmasının uyku kalitesini arttırdığını göstermektedir.

Spa benzeri bir ortam oluşturun.

Minimum stimülasyon ile sakin bir ortam oluşturun. Işıkları kısın, dinlendirici müzik açın ve bir mum yakın.

Sakin bir yürüyüşe çıkın.

Eğer hava müsaitse, akşam yürüyüşü rahatlatıcı olabilir.

Uzmanlar, uyumaya çalışmadan önce her gece en az 30 dakika dinlenmenizi öneriyor. Telefonunuzda, ne zaman başlamanız gerektiğini bildiren bir alarm kurarak bu işlemi daha otomatik hale getirebilirsiniz. Ancak yatmadan önceki zamanı kullanmayı tercih ediyorsanız, bu süreyi negatif enerjiden arındırmak için elinizden gelenin en iyisini yapın. Eşinizle hassas konular oluşturmaktan kaçının ve yatmadan hemen önce sabah alarmınızı ayarlamayın-uyandığınızda ertesi gün için tekrar alarm kurun.

Ve son olarak, yakınlarda bir not defteri ve kalem bulundurun. Ertesi gün yapmanız gereken bir şeyi düşünüyorsanız, telefonunuza ulaşmak yerine not edin. Aynı şeyi aklınıza gelen başka düşünceler için de yapın. Bir kere yazdıktan sonra düşüncelerden kurtulduğunuzu göreceksiniz.

 

CEOtudent

Beğen
Bu haber defa okundu.
0 defa beğenildi.

Son Haberler

PAZARLAMA Markaların 'Yeni Normal'e Geçiş Süreci

''Yeni normalde kazanan pazarlama karmasını elde etmek için bir yol haritası…''

KENDİNİ YÖNET Kullandığınız Tek Bir Kelime Bakış Açınızı Nasıl Değiştirir?

''Üniversitedeki güç ve kondisyon koçum Mark Watts, yaşama dair şükretmenin nasıl olduğu konusunda bana önemli bir ders verdi.''

PSİKOLOJİ Gündelik Çevremizi Özlememizin Nedenleri

''Masada duran iPhone’a bir mesaj geldi. Ashley iç çekti. Üzüntü ve stres duygularıyla başa çıkmaya çalışırken problemleri acele bir şekilde çözmesinin gerektiği üç haftanın sonunda aklına gelen ilk düşünce “Şimdiki sorun ne?” olmuştu.''

PSİKOLOJİ İletişim, Hareket, Uyku

''Dünya Sağlık Örgütü’nün 11 Mart 2020 tarihinde COVID-19 salgınını pandemi ilan etmesinden beri insanlık olağan dışı günlerden geçiyor..''

ONLINE EĞİTİM Online Eğitimin Avantajları Nelerdir?

Birçok yenilik ile tanıştığımız şu günlerde, eğitim süreçleri de değişmeye başladı. Artık online eğitim neredeyse hepimizin hayatının bir parçası.

TEKNOLOJİ Değişim Sürecinde Eğitim Sistemi

''Şu an her ne iş yapıyor olursanız olun, yaptığınız işin bir kısmı yakında otomasyona uğrayabilir veya tüm mesleğiniz ortadan kalkabilir..''

KİŞİSEL GELİŞİM Keşfetmeyi Sevenler İçin 100 İlginç Site

Karantina sürecinde sıkılan ve öğrenmeyi sevenler için 100 farklı internet sitesi...

İNOVASYON Krizde Şirketler Kendini Nasıl Koruyabilir?

''..Covid-19 salgını nedeniyle şirketler kendini başka bir öngörülemeyen krizin içinde buluyor. Peki, özel sektör bugün içinde bulunduğu durumdan nasıl bir ders çıkarmalı?..''

DUYURU Online Eğitimlerimiz

İçinde bulunduğumuz bu kritik günlerde duygusal olarak yıprandığımızı ve panik havasından kurtulamadığımızı hissediyoruz..

KRİZ YÖNETİMİ Acil Durumlarda Uzaktan Çalışma Planınız Hazır mı?

''Geçtiğimiz hafta koronavirüs (veya Covid-19) Birleşik Devletler’de nasıl, ne zaman ve nerede çalıştığımızı çok iyi etkileyebileceğini gösteren uyarılarla daha ciddi bir hal aldı..''

 

E-BÜLTEN