İletişim
Kurumsal Koçluk Eğitim Danışmanlık

İşveren Marka Yönetimi ve Önemi

Anasayfa  /   Haberler & Duyurular  /   İşveren Marka Yönetimi ve Önemi

İşveren markası, 1990’lı yılların başlarında ABD’de literatüre girdi.

Kavramın tasarımcısı Simon Barrow, işveren markasını “işveren tarafından sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi’’ olarak tanımlamıştır.

 İşveren markası ‘’çalışılabilecek en iyi yer’’ ya da ‘’en beğenilen şirket olma’’ algısını oluşturacak.

Gallup araştırmaları sonucunda, günümüzde Y kuşağı çalışanlarının %87’sinin işine bağlı olmadığı görüldü. Yani bu kişiler her an işten ayrılma potansiyeline sahipler.

 Dünya genelinde işine bağlı çalışan oranı %13.

Bu çalışanlar, iş yerleri misyonuyla bir bağlantı kuran ve başarıya ulaşabilmek için beklenenin de üzerinde çalışan kişilerdir.

İşine Bağlı Olmayan %67lik bir kesim bulunmaktadır. İşine bağlılığı olmayan bu grup ortalama 1.5 sene iş yerinde kalıp, sonrasında aidiyet hissetmeksizin ‘’çıkıp gitmiştir’’.

Bu kesim fiziksel olarak işte olabilir fakat zihinsel olarak orada değillerdir. Çalışmaya istekleri yoktur ve günü kurtaracak, işi idare edecek kadar çalışırlar.

Geriye kalan kesim ise hiç bağlılık hissetmemektedir ve çalışan grubunun %20sini oluştururlar. Bu kişiler negatif duygu durumundadırlar, işletmeyi sabote eden ve işi yavaşlatan bir konumdadırlar. %67’lik kesimi etkilerler ve işi bırakma sürecinde negatif etki yaratırlar.

Bu bilgiler dahilinde, günümüzde kabul ediyoruz ki,

Firmalar Kendi İç Markalarını Yaratıp Yöneterek;

  • Hem çalışanlar hem de işverenler açısından kazan-kazan ortamı yaratır.
  • Nitelikli çalışanları işletmeye çekme, elde tutma ve onların adanmışlık düzeylerini geliştirmede fark yaratır.
  • İşverene, işe alma sürecinde kalifiye personel bulma avantajı sağlar.
  • İş gören devrini ve devamsızlığı asgariye indirir.
  • Çalışanlarda adanmışlık düzeyi, üretkenlik ve verimliliği arttırır.
  • İç marka gelişimine yatırım yapan firmalar kendi geleceklerine yatırım yapmış olurlar.

Beğen
Bu haber defa okundu.
0 defa beğenildi.

Son Haberler

EKONOMİ Resesyon Döneminde Ne Yapılabilir?

''2000’lerin başlarında, beş yıldır faaliyet gösteren Amazon.com adlı online kitabevi finansal pozisyonunu güçlendirmek için dönüştürülebilir tahvil yoluyla 672 milyon dolar sattı. Bir ay sonra dot-com balonu patladı...''

LİDERLİK Kültür, Stratejiyi Kahvaltı Niyetine Yer.

''Değişen teknolojiler, değişen müşteri ihtiyaçları, değişen pazar dinamikleri, değişen rekabet, değişen iş modelleri kısacası sizin dışınızda değişen her şey şirketinizi de değişmeye zorluyor. Bu noktada karşınıza iki seçenek var...''

KARİYER Bazen de Çocuklar Bize Örnek Olur

''...Mutlu olmak onlar için kolay, bizim için zordur. Her ne kadar küçük şeylerle mutlu olsalar da bunları elde etmek çaba gösterirler. Peki biz, onların bu çabalarından yola çıkarak kariyerlerimiz ve hayatlarımız için ne öğrenebiliriz?...''

TEKNOLOJİ Dijital Dönüşüm

''Diyelim ki 23 Nisan 2025 sabahı saat 07.30’da uyandınız. Akıllı saatiniz sizi rüya görmediğiniz bir uykudan uyandırıyor. Banyo ışığı kendiliğinden açılıyor, duş suyu istenilen sıcaklıkta akmaya başlıyor...''

BİLİM Zaman Geriye Aksın!

Bilim insanları, kuantum bilgisayarı kullanarak zamanın yönünü tersine çevirdiklerini duyurdular.

TAKIM YÖNETİMİ Yönetici Olarak Ekibinizin Zincirini Kırın

Bir zamanlar bilgiyi kendinde tutan, tüm kararları kendi vermek isteyen ve işbirliğinden uzak, yeni fikirlere ve yöntemlere kapalı yöneticiler vardı. Az da olsa bazı yerlerde halâ bu tarz yöneticileri görsek de sayıları giderek azalıyor.

ARAŞTIRMA Dünya Dışı Yaşam ile İlgili Önemli Gelişme

Hollandalı bir bilim insanının buluşu, dünya dışındaki yaşamın keşfi konusunda umut oldu.

TEKNOLOJİ Yapay Zekanın Avantajlarından Faydalanmak

Teknoloji her zaman çalışma ve yaşam şeklimizi değiştirdi. Özellikle endüstride büyük sıçrama yaratacak çözümler getirdi... Fatma Çelenk'in yazısı

DIŞ TİCARET Dış Ticaret Koçluğu

Yurt dışına açılıp yeni müşterilerle bağlantı kurmak ve markanızı güçlendirmek istiyorsanız, uzman ekibimiz sizin için burada!

MARKA YÖNETİMİ İşveren Marka Yönetimi ve Önemi

İşveren markası, 1990’lı yılların başlarında ABD’de literatüre girdi. Kavramın tasarımcısı Simon Barrow, işveren markasını “işveren tarafından sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi’’ olarak tanımlamıştır.